משך ההצגה: 60 דקות


לרכישת כרטיסים, בחרו תאריך:

רפליקה

תקציר

רפליקה



היוצרים:



מחזה מאת: ענת זאוברמן



שחקנים: ערן פרץ וענת זאוברמן



דרמטורגיה: אינה איזנברג



ליווי אומנותי וכוראוגרפיה: מירי לזר



חניכת פרויקט: פרופסור שמעון לוי



צילומים: דור נבו



עיצוב פוסטר ותכניה: תמי עוז-סיני



 בחסות החוג לאמנות התאטרון של אוניברסיטת תל אביב



הצגה לשני שחקנים בה בימת התאטרון הופכת לחדר טיפולים. מטפלת ומטופל עוברים מסע מפוצל בנבכי נפשם של שני גברים בעלי אותם הפנים המתמודדים עם פציעות מהצבא ומהבמה; חייל ושחקן.



את הדרך מנחה מטפלת שגם לה יש יד, רגל ואינטרס בדבר.  הפרויקט בוחן את שאלת המחקר של ענת זאוברמן בסיום התואר השני במסלול "שחקן-יוצר-חוקר": מה מצדיק את קיומם של שחקנים בעולם ושל התאטרון בכלל?



"יש לי קיום בכלל? אני עד כדי כך מגוחך שהקיום שלי מוטל בספק! את מבינה? זה הרי הכול משחק."



קצין קרבי נשלח להסתכלות בעקבות תקרית שנויה במחלוקת.



שחקן תיאטרון מבטיח מנסה להתגבר על ביקורת משפילה.



פסיכולוגית צעירה מטפלת בשני גברים הסובלים מחרדה עמוקה.



תאטרון ביסודו הוא כלי תרפויטי החוקר התנהגות אנושית. לא נוכל לשנות את העבר באמצעות שחזורו, אבל בעזרתו נוכל לתקן את ההווה ואולי אף לצקת אל תוכו משמעות. והרי כולנו היינו רוצים לחיות חיי משמעות.



מה זה אומר לגבי הבחירות שעשינו בחיים? לגבי העבודה שבחרנו? השגרה?



הניסיון שאנחנו צוברים לאורך חיינו מקבעים את ההתנהגות שלנו במסלולים ברורים ואולי אף צפויים. איך נוכל למצוא את דלתות היציאה מה"מכתוב" שלנו?



בכוחו העתיק והאלמותי של התאטרון לעשות זאת.



ההצגה "רפליקה" צוללת לעומק התודעה, מלאת תנועה, חריזה ושפת במה ייחודית כמו בשני הפרויקטים הקודמים של ענת זאוברמן "רואים את הרגליים" (הבימה) ו"איבונה" (ניסן נתיב), הבמה חשופה ועבודת השחקנים היא העיקר. שכן שאלת המחקר הממוקדת והעיקשת שעוטפת את ההצגה היא "מה הוא שחקן?".



 






מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים