זמרת ברים אדומה

מיי פיינגולד חולמת על ברודווי, אבל רוצה להישאר בקאמרי ב- 40 השנים הקרובות. בדמות של רוזה קזבלן היא ממצה את שלל היכולות שלה וסוחפת את הקהל, המבקרים וגם את עצמה. אני מגיעה לסיפוק של 200% בתפקיד הזה. אם הייתי עושה מעבר לזה, הייתי מתפוצצת

מיי פיינגולד נכנסת בכזו טבעיות לדמותה של רוזה במחזמר קזבלן, שנדמה כאילו האחרונה תמיד היתה שם. מי זוכר, בעצם, שרוזה לא היתה קיימת במחזה המקורי שכתב יגאל מוסינזון ב-1954 וגם לא במחזמר שהתבסס עליו ועלה לבמה ב-1966. גם רוזה מהסרט המיתולוגי (מ-1973) לא בדיוק מזכירה את הגרסה שמביאה לבמה פיינגולד.

487099_10151259415053366_1743350822_n_960 
צילום: Gerard Allon


בסרט היא היתה דמות אילמת, וה'נאמברים' שאני מבצעת נכתבו עבור המלצרית בבר, שגילמה עליזה עזיקרי, מסבירה פיינגולד. כשצדי (צרפתי) העלה את ההפקה החדשה, הוא גם בנה את הדמות של רוזה כדמות חדשה, שמקבלת פוקוס מאוד מכובד והיא שילוב בין בעלת הבר והמלצרית בסרט. כשאני נכנסתי להפקה ישבתי עם צדי ועבדנו על הדמות שאני אגלם ביחד. הוא נתן לי חופש ביטוי מאוד נרחב ואיפשר לי להביא הרבה מעצמי לבמה.
ההיכרות בין פיינגולד לצרפתי החלה, כמובן, בעונה השביעית של כוכב נולד. תהיתי איך יהיה לעבוד אתו כבמאי וזו היתה חוויה חיובית ומספקת, היא מספרת. הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה וגם נותן לך לבטא את עצמך בתפקיד ומבחינת צורת עבודה זה מושלם.
אז מי זאת בעצם רוזה?
היא בעלת הבר השכונתי שאליו מגיעים כל הגברים של השכונה ולהתפרק ולשתות, ובסצינות בבר מקבלים בעצם עוד ממד של קזבלן. אפשר לומר שהמטרה שלה היא לעודד את קזבלן ברגעים שבהם הוא מתחבט בחיים. היא גם מאמא וגם מאדאם, גרנדיוזית, סקסית וגדולה מהחיים, מעין גרסה עכשווית של ג'סיקה ראביט משולבת בסופיה לורן.
כמה מיי יש בתוכה?
אני לא מוצאת את מיי הפרטית בתוך הדמות אבל כאמנית אני מגיעה לסיפוק של 200% בתפקיד הזה. אם הייתי עושה מעבר לזה, הייתי מתפוצצת. הכל מתחבר כאן יחד - משחק, שירה וריקוד, והמבנה של אופרת רוק. הדמות שלה מאפשרת לי  - כפרפורמרית עם גרון גדול ומחוספס - להגיע למיצוי היכולות שלי וזה חלום של כל אמן.
היכולות של פיינגולד כבר זיכו אותה בתפקיד במחזמר לילה לא שקט בקאמרי ובתואר תגלית השנה של התיאטרון ל-2010. עכשיו הן סוחפות את הקהל שנוהר בהמוניו קזבלן, יחד עם המבקרים שמשבחים את ההפקה החדשה.
פיינגולד לא ממש מופתעת מהבאזז סביב המחזמר. כבר בשלב מוקדם של החזרות זיהיתי ש'קזבלן' הולך להיות שלאגר בקנה מידה גדול, היא אומרת. ניגשתי לצדי ואמרתי לו 'אנחנו עושים כאן ברודווי', אבל הוא אמר לי לא לדבר על זה מטעמי עין הרע.
לדעתי, אנשים עדיין לא מבינים כמה חזק זה הולך להיות, ממשיכה פיינגולד. מבחינת ההשקעה כל האספקטים מבחירת הקאסט, דרך התפאורה ועד לכוריאוגרפיה של עוז מורג - קזבלן יכול להגיע לברודווי. הגאונות האמיתית של קזבלן היא בזה שהוא בעצם הכי ישראלי בעולם. הסיפור שלו רלוונטי ואקטואלי גם היום וההיבטים החברתיים והמצוקות שהיו כשהמחזה נכתב, קיימים גם עכשיו. ההצגה נפתחת עם מסך בית שכולו בנוי מגזרי עיתונים משנות החמישים, והכותרות בעיתונים נראות בדיוק כמו היום.
זו כבר פעם שנייה שאת מזכירה את ברודווי, יש לך חלום להגיע לשם?
ודאי - כולנו חולמים להגיע הכי גדול ואם הדלת הזאת תיפתח אני אחטוף את ההזדמנות תוך שנייה. אבל אני מיושבת בדעתי. יש לי בת קטנה ואני לא חיה בעננים ולא מחכה. אני מרגישה שאני בתחילת הדרך, וזו דרך נפלאה - והקאמרי זה המקום שאני רוצה להישאר בו ב-40 השנים הקרובות.
מה עם קריירה מוזיקלית?
המוזיקה יכולה לבוא לצד התיאטרון, אבל זה החלום האמיתי שלי ולא הייתי יכולה לחיות בלעדיו. רציתי את זה מגיל 4, וזאת השאיפה הכי גדולה שלי. הסיפוק שלי מלהיות חלק מהתיאטרון הוא עצום.  החיים הובילו אותי לכיוונים אחרים, אבל הנה, הכל מסתדר בסופו של דבר: היתה לי הזדמנות וידעתי שאני מתכוונת לתפוס אותה.

 

 

 



מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים