המושך בחוטים - חינוך, תיאטרון וקונדיטוריה

הוא החל את דרכו בקאמרי כנציג שירות לקוחות. היום, 15 שנים אחרי, הוא מנהל את המחלקה החינוכית, משמש כאיש הקשר של התיאטרון לכל מוסדות החינוך בארץ וחושף את המחזות והתכנים לתלמידים מבתי הספר, לסטודנטים באוניברסיטאות ולדור הבא של השחקנים מבתי הספר למשחק. הוא לא ישכח את התנהגות התיכונסטים בהצגה גטו ביום השואה ופועל למניעת חזרתה בעתיד, בקרוב יהפוך לאבא והוא גם קונדיטור מוכשר. תכירו את אבי קלמה

148814891497_1511150015021492_1_500המחלקה החינוכית של תיאטרון הקאמרי אמונה על הקשר החשוב שבין התיאטרון לתלמידי בתי הספר מכל הגילאים, המגיעים באופן קבוע לצפות בהצגות השונות. מעבר לזה נמצאת המחלקה בקשר רציף גם עם האוניברסיטאות והמכללות בכל רחבי הארץ ועם בתי הספר למשחק וחושפת גם בעבורם את תכני התיאטרון השונים.

את המחלקה מנהל בשנים האחרונות אבי קלמה (36). נפגשנו איתו לשיחה על חינוך, תיאטרון ו... קונדיטוריה. החלתי את דרכי בתיאטרון בגיל 21, מיד אחרי שירותי הצבאי, כנציג שירות לקוחות במחלקת המנויים כעבודה סטודנטיאלית, הוא נזכר. למדתי בזמנו עיצוב תקשורות חזותית ב'אסכולה לעיצוב'. אחרי 6 שנים חיפשתי שינוי וקידום ועזבתי את התיאטרון. ניסיתי את דרכי בתחומים שונים ומגוונים אבל עולם התיאטרון קסם לי מאז ומתמיד. הגעגועים לקאמרי ולאנשיו משכו אותי, וחזרתי ל'חיק המשפחה'. בשנים האחרונות אני משמש כמנהל המחלקה החינוכית.

מהם תפקידי המחלקה?
במסגרת המחלקה אנחנו עובדים מול כל מוסדות החינוך בארץ. משווקים ומוכרים את ההצגות ואחראים על התאמתן לחטיבות הביניים והתיכונים, האוניברסיטאות, המכללות ובתי הספר למשחק. המחלקה מפיקה תכנים חינוכיים להצגות ופרויקטים מיוחדים, כגון ההצגות 'גטו', 'הילכו שניים יחדיו' ו'ריצ'רד השני' ו'השלישי'. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם סל תרבות ארצי של משרד החינוך, בסיועה של הגברת אסתי דינור, מנהלת הסל. המחלקה אחראית גם על קיום שיחות ומפגשים עם שחקנים, כהכנה לתלמידים לקראת הצפייה בהצגה בה ייצפו. בנוסף, אנו מרכזים את הסיורים המודרכים אל מאחורי הקלעים, המאפשרים הצצה אל 'המטבח' בו מתבשלות ההצגות, ביקור במחלקות השונות: מתפרה, אביזרים ופיאות וכמובן הסבר מפורט על כל ששת האולמות השונים של התיאטרון הקאמרי. תפקיד נוסף שאני מבצע הוא ניהול סדנאות משחק לבני נוער בגילאי 15-18 ולגילאי 20 פלוס. זו בעצם סדנא שמיועדת לשוחרי תיאטרון, שרוצים להתנסות בעשייה תיאטרלית בתוך מוסד תיאטרוני פעיל, על שלל אפשרויותיו ובהנחיית מיטב שחקניו ויוצריו.

ספר על חוויה הזכורה לך במיוחד מהעבודה.
ביום השואה בשנה שעברה, בזמן שכל בית ישראל מציין את היום החשוב הזה בטקסים, ציינו אותו גם בתיאטרון, עם ההצגה גטו שהועלתה בפני בני נוער. האולם היה מלא בתלמידי תיכון שהפריעו, צחקו וביזו את המעמד. האירוע המביש הזה זכה להדים תקשורתיים רבים בכל המדיות הקיימות והוזמנתי בעקבותיו לישיבות ודיונים בכנסת על מנת לפתור את בעיית ההפרעות של תלמידים בהצגות.

d9f06cb2209787b8c96449d15eb9a5e3_1_1050

איך הרגשת לנוכח ההתנהגות באותה הצגה?
היה לי מאוד מאוד קשה לראות שכך מתנהגים תלמידים בתיאטרון. במיוחד ביום כל כך קשה, אבל אני חושב שדווקא בגלל המקרה הקשה הזה צריך לקחת את הדברים הטובים. כיום, בעקבות המקרה הזה, יש יותר מודעות ועירנות לעניין, הן מצד מערכת החינוך והן מצד התלמידים עצמם. זה מקרה שלא יישכח.

היו למקרה ולדיונים אחריו תוצאות בשטח?
בעקבות הפרשה הוזמנתי לכמה ישיבות בכנסת יחד עם מנכל הקאמרי נועם סמל ומנהלי תיאטראות ומוסדות תרבות אחרים. כחלק מנסיון למנוע תופעה דומה בעתיד, הוחלט שבין כל 15 תלמידים יישב מורה מלווה ושיהיה איש קשר מטעם בית הספר, שיהיה בקשר ישיר עם נציג מהתיאטרון בעת הגעתם לצפייה בהצגה ובמידה ויש בעיה מסויימת במהלך ההצגה. התלמידים מקבלים הכנה לצפייה בהצגה מטעם התיאטרון בהצגות ספיציפיות. למרות האירוע הקשה, אני שמח שאני לוקח חלק בעידוד וחינוך של בני נוער לצפייה בתיאטרון.

מעבר לתיאטרון, מי זה אבי קלמה?
אבי הוא אדם מאושר שיהפוך בקרוב לאב גאה לתאומים (מזל טוב!). אני מתגורר ברמת גן ולפני כעשרה חודשים למדתי קונדיטוריה. בזמני הפנוי אני מעצב ומפסל עוגות לאירועים ומעביר סדנאות בצק סוכר. ב-24.2 אני משתתף בתחרות עיצוב ופיסול שתתקיים במוזיאון המרציפן.

ואנחנו אומרים - מחנך וטעים...

 524302_4593265396690_208004404_n_720

 



מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים