גרסת השחקן – רונה לי שמעון

שקשקתי לפני הפעם הראשונה שבה שיחקתי את סאלי ב'קברט', מספרת רונה לי שמעון. היום, הרבה בעזרת צוות ההצגה המדהים והנדיב, היא כבר עמוק בתוך הדמות הפרובוקטיבית והאקסטרווגנטית. עצרנו אותה לרגע כדי לשמוע על סאלי ועל קברט וגם את 'גרסת השחקנית' שלה. היא סיפרה לנו על שבלול שהוא גם פרפר...

אני - שבלול, מכונסת לתוך עצמי.

אבל אני גם - פרפר, צריכה להראות את עצמי ולפרוש את הכנפיים שלי.

ידעתי שאני שחקנית כש... - בכיתה יא קיבלתי סולו מתמיר גינץ (היום מנהל להקת קמע), שנתן לי מונולוג דיבור באמצע מופע מחול. אז הרגשתי בפעם הראשונה את הכוח של המשחק וכמה כיף להשתמש בעוד כלי מהארסנל שיש לי.

untitled8_500_01
רונה לי שמעון קברט
(צילום: אלעד ויסמן)

תחנות בימתיות - למדתי משחק בבית הספר של יורם לוינשטיין, שם שיחקתי את ולמה קלי בשיקגו ואת מאשה שלוש אחיות של צ'כוב. בקאמרי שיחקתי את הזונה קומדיה של טעויות ואת רוחל'ה סטמפניו.

היום על הבמה - לילי פאנק רוק וסאלי קברט.

השראות תיאטרליות - צ'כוב, טנסי ויליאם, פיליפ סימור הופמן, מריל סטריפ, קייט וינסלט.

תפקיד נחשק - כל הילנות והמאשות של צ'כוב... ילנה בהדוד וניה ומאשה שלוש אחיות כמובן. הייתי רוצה מאד לשחק גם את מגי בחתולה על פח לוהט.

כשיורד המסך - אני מורידה מעליי את הדמות על כל גווניה. בדרך כלל לוקח לי המון לזמן להתארגן, אז אני מגיעה לתיאטרון מוקדם ויוצאת ממנו מאוחר...

מוטו לבמה - גמישות, אינטליגנציה רגשית, אכפתיות ויכולת הקשבה עמוקה.

אמונות טפלות - אין לי כאלה, אבל יש כמה מנטרות שאני משננת לעצמי, בעיקר בתחילת ההכנות לתפקיד. אני אומרת לעצמי שאני סומכת על עצמי, שאני שחקנית טובה ויכולה לעשות כל דבר.

2_1920 
רונה לי שמעון בהצגה קברט (צילום: אלעד ויסמן)

בימים אלה, כאמור, משחקת רונה לי את סאלי קברט הקלאסי. המחזמר (מאת ג'ו מאסטראוף) בבימויו של עמרי ניצן, הוא אחד ממחזות הזמר הידועים והאהובים בעולם, בעיקר בזכות השירים המופלאים של פרד אב והמוסיקה של ג'ון קאנדר, שהפכו לנכסי צאן ברזל: וולקומן, ביינבנו, וולקום, כסף מגלגל את העולם, בוא אל הקברט ועוד...

בתפקידים הראשיים לצד רונה לי שמעון מופיעים איתי טיראן כמנחה, אקי אבני הוא קליף הסופר, מיקי קם היא פראוליין שניידר וגדי יגיל הוא מר שולץ. עוד משתתפים: עירית קפלן, גלעד שמואלי, ישראל ארנסט, עשרים שחקנים ורקדנים וארבעה אקרובטים. את המחזמר מלווה על הבמה תזמורת חיה, בניצוחו ובניהולו המוסיקלי של יוסי בן נון עם 8 נגניות הקברט.

איך זה לשחק תפקיד כל כך קלאסי מצד אחד ותובעני מצד שני?

בפעם הראשונה ששיחקתי את התפקיד, לפני חודשיים (כמחליפה של אולה שור סלקטר), ממש שקשקשתי. זה תפקיד 'מיתי' והסיפור שורד המון שנים, כך שלשחק אותו היה מאד מרגש. בפעמים האחרונות אני כבר יותר רגועה ומאד נהנית מהתפקיד.

מה הכי כיף בתפקיד, לשיר? לשחק? לרקוד? השילוב?

אני מאד אוהבת את השילוב בין הדברים. מה שמאתגר אותי מעל הכל בתפקיד הזה הוא למצוא את האמת והרגישות בתוך כל האקסטרווגנזה הזו. אני מאד מחוברת לפרטנרים שלי בהצגה ומנסה למצוא את הנוכחות שלנו על הבמה, וזה מה שעושה את הסיפור שלנו עכשווי ונוכח.

איך זה להצטרף לקאסט שכבר רץ הרבה זמן יחד?

ואוו, כולם היו מדהימים אליי. אני מכירה את רוב הרקדנים מעולם המחול, וכל הצוות היה הכי נדיב ומפרגן. במיוחד אקי אבני, שממש הצקתי לו כל הזמן שיעבוד איתי על טקסטים וכולי והא תמיד הסכים ועזר לי המון. לא אשכח לו את זה.

יש חיבור אישי לדמות (הקצת פרובוקטיבית...) של סאלי?

מאד. בכלל, בשביל כל שחקנית, לשחק את סאלי זה... יש משהו בדמות שלה שמדבר לנשים באופן רחב מאד. הסיפור שלה הוא סיפור על הגשמה עצמית. היא הייתה יכולה להיות גיבורה של צ'כוב, שסיפר כבר את כל הסיפורים של ההגשמה העצמית. מצד אחד היא רוצה להיות נאהבת ולהקים בית, ומצד שני היא גם אגואיסטית ובוחרת בסופו של דבר בעצמה ובהגשמה הפרטית שלה.



מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים