עושים סדר


הצצה קטנה למחלקת הסדרנים, המחלקה שעושה את מה שצריך כדי שבין צחוק שפלטתם לדמעה שהזלתם בהצגה תזכו לשירות הטוב ביותר שניתן. עם כזו מחלקה מקצועית, תוססת וצעירה, לא פלא שכל-כך הרבה צופים יוצאים מרוצים

 


הם הראשונים לקבל את פניכם כשאתם מגיעים לתיאטרון והם האחרונים שתראו כשאתם יוצאים ממנו. אתם מזהים אותם לפי החולצה הלבנה, הווסט, תג השם, העניבה אצל הגברים והצעיף אצל הנשים – אלו הסדרנים. בכל שאלה, בעיה, דבר שבח, טענה ומענה הם שם כדי לעזור לכם, העיקר שתצאו מהתיאטרון עם חיוך על הפנים.

 

"אנחנו אחראים על כל ההיבטים מהבמה וקדימה", אומר רונן לניאדו, מנהל האולמות של התיאטרון שגם מנהל את מחלקת הסדרנים. "הסדרנים עושים מגוון של תפקידים: הם מסדרים את האולמות והלובי כשצריך, מחלקים חומרים פרסומיים, באירועים הם מתפקדים כמו חצי פועלי במה, הם משגיחים שההצגה עוברת בשלום ואין הפרעות, עונים לשאלות הקהל ועוד".

 

כאמור, בראש מחלקת הסדרנים נמצא רונן לניאדו. יחד איתו יש עוד חמישה מנהלי אולמות שעוזרים לו, וכמובן, ישנם הסדרנים – סך הכול מחלקה של 63 איש. "המחלקה הכי צעירה בתיאטרון", אומר רומן ברקוביץ, אחד ממנהלי האולמות, "למרות שיש פה גם כמה אנשים בני 40 עם שניים או שלושה ילדים". על כך רונן מוסיף שרוב העובדים הם "תלמידים, חיילים וסטודנטים".

 

משמרת של סדרן מתחילה שעה לפני תחילת ההצגה בתדריך על מה שהסדרנים עתידים לעבור: האולמות הפעילים באותו ערב, כמה קהל אמור להגיע, האם יש הפסקות, דברים מיוחדים על ההצגות במידה ויש ואיפה כל אחד מהם מוצב. לאחר מכן כל סדרן וסדרנית מקבלים פנס ומכשיר קשר ומתחילים לעבוד.

 

במהלך ההצגה תוכלו למצוא סדרן בכל קומה, מחוץ לאולם ובתוכו, שומרים שהכול עובר כשורה ושכל צרכי הקהל מטופלים (אם חליתם או נפצעתם, אל דאגה, הסדרנים עוברים קורס בעזרה ראשונה). בסוף ההצגה הסדרנים סורקים את האולמות כדי לוודא שאין אבדות (ואם שכחתם משהו, האבדות מרוכזות אצל רונן), סוגרים את התיאטרון וכך מסתיימת לה משמרת בת ארבע שעות.

 

אז כמו שכבר הספקתם להבין, הקהל מאוד חשוב למחלקה, או בניסוחו של רונן: "הקהל מאוד חשוב לי. אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שהקהל שמגיע הנה ייהנה ונותנים לו את השירות הכי טוב שאפשר. זה בדמי". תוצאות המאמצים מדברות בעד עצמן: כפי שמעיד רונן, מתוך 600 עד 700 אלף איש שמגיעים לתיאטרון הקאמרי מדי שנה, ש"ברור שלא כולם יכולים להיות מרוצים", שיעור התלונות הוא קטן מאוד, ולרונן אפילו יש קלסר מלא במכתבי תודה.

 

אבל, גם הסדרנים עצמם חשובים, ונעשים מאמצים לשמור גם על המורל והגיבוש שלהם, וקבוצת פייסבוק וערבי גיבוש הם רק חלק מהאמצעים. "אני לא חושב שיש עוד מחלקה כזו בתיאטרון", אומר רומן. "זו מחלקה תוססת, ובגלל שהרבה מהאנשים רוצים להיות שחקנים או בדרך לשם אז יש הרבה חבר'ה מעניינים. כשהגעתי למחלקה חשבתי שזה לתקופה קצרה, אבל התאהבתי".

 

"אני מאוד אוהב את כולם", אומר רונן. "בגלל שאני יכול להיות האבא שלהם אני מתייחס אליהם באהבה, הדלת שלי תמיד פתוחה. מבחינתי כל סדרן הוא עולם ומלואו. אותו דבר גם העוזרים שלי. יש פה משהו שאני לא רואה במקומות אחרים. אבל הכי חשוב, כמו שנאמר לסדרנים בסוף כל תדריך, זה פשוט ליהנות מהעבודה".



מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים