גרסת השחקן – עודד לאופולד


אני – אדם.

אבל אני גם – אחד ממיני החיות.

ידעתי שאני שחקן כש... – ביום האודישנים לבית צבי. למעשה, מעולם לא שיחקתי קודם, לא קראתי מחזה או תסריט, לא למדתי תיאטרון בתיכון ובכלל ידיעותיי על משחק היו מעטות מאוד, אם בכלל היו אז כאלה. יום האודישנים היה יום ארוך, מטורף ואינטנסיבי – הכל היה שונה וחדש, עם התנסויות ותחושות שלא חוויתי קודם – אבל אני חושב שכבר בסופו חשתי שאם בבחירת מקצוע עסקינן, אז יש מצב שבחרתי נכון. היום אין לי ספק בכך.

תחנות בימתיות – כאמור, למדתי בבית צבי. לקראת סוף שנה ג׳ התחלתי לשחק בתיאטרון באר שבע ולאחר שנה עברתי לקאמרי. להוציא שתי הפסקות לטיולים בעולם, אני משחק בקאמרי כבר 15 שנה.

היום על הבמה – היום בעיקר ב"קזבלן", בהצגה "גטו" ובימים אלה ירדה אחת ההצגות שהיה לי כבוד ועונג גדול לקחת בה חלק, ״סוף טוב״ מאת ענת גוב בבימויה של עדנה מזי״א.

השראות תיאטרליות – כיוון שלא היה לי רקע רחב בתיאטרון, גיבורי ילדותי והתבגרותי לא היו אנשי תיאטרון והספרות אליה נחשפתי, ואהבתי לא הייתה קשורה למחזאות. לכן, קשה לי למצוא ״השראות״ מהמקומות האלה. בכלל כשחושבים על זה, התיאטרון הוא זה הצריך לקבל השראתו מהחיים ואז אולי מתאפשר גם ההיפך. בין חברי למקצוע אני מוצא שגיל פרנק, איתי טיראן ועמוס תמם מהווים דוגמה והשראה למקצוענות ויושרה.

תפקיד נחשק – כל תפקיד. יש כמה שאולי פחות, אך מסקרן עבורי לייצג כל אדם וכל דמות ״בבית המשפט הבימתי״.

כשיורד המסך – נראה לי שאני נוהג כמו כל אדם שמסיים את עמל יומו, עם הבדל אחד קטן אך משמעותי: שחקן תיאטרון מסיים עבודתו בין 23:00 ל 01:30 בלילה, תלוי בהצגה ובאולם בו היא מציגה. יש לכך לא מעט חסרונות ואתגרים, אך גם יתרונות ושגרת חיים יוצאת דופן ודינמית.

מוטו לבמה – עלה עליה כשיש לך מה לתת ולמטרה זו בלבד. לא כדי לקבל דבר מה.

אמונות טפלות – אמונה וטפלות באותו משפט זה אוקסימורון. יש לי אמונה אחת בחיים – החיים.

ההצגה "גטו" מאת יהושע סובול שביים עמרי ניצן מספרת על התיאטרון גטו וילנה, באמצעותו ניסו יהודי הגטו לשמור על צלם אנוש. בהצגה עודד מגלם את יעקב גנס, ראש המשטרה היהודית גטו (יודנראט), שמקים את התיאטרון. לאחרונה הופיע עודד עם ההצגה בתיאטרון ויגסינהאז שבבודפשט, לציון 70 שנה רצח יהודי הונגריה בשואה.

איך הייתה ההופעה בהונגריה?
מסעירה, קשה, חזקה ומרגשת. אבי ומשפחתו שרדו את מלחמת העולם השנייה פחות משלוש מאות קילומטרים מהמקום בו הופענו, ואני מודה שהופתעתי עד כמה משמעותי ומרגש היה עבורי המעמד. גם מעבר לפן האישי, המחזה של יהושע סובול, הבימוי של עמרי ניצן והביצוע של חבריי בהצגה, מרגש אותי כל פעם מחדש, גם אם זו הצגה ״רגילה״ באולם הקאמרי. אז על אחת כמה וכמה להציג את ההצגה הזו באירוע לציון שבעים שנה רצח יהודי הונגריה, בהונגריה, מול קהל הונגרי ברובו. זו חוויה של פעם בחיים ואני מודה על הזכות שניתנה לי לקחת בה חלק.

לעמוד ההצגה "גטו"



עודד לאופולד מסכם את המסע של "גטו" להונגריה: "מסעירה, קשה, חזקה ומרגשת"עודד לאופולד בהצגה "גטו"
מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים