ריאיון עם ג'וני גולדשטיין

"יש רצון מצד אחד לשמור על הקלאסיקה ומצד שני להכניס פנימה גם את היום", אומר ג'וני גולדשטיין, המנהל המוזיקלי של המחזמר "שיער" שיעלה בינואר על בימות הקאמרי. מוזמנים לשמוע איך זה לעבוד בפעם הראשונה בתיאטרון, על מה שהוא מביא איתו להצגה מעולם האולפנים ואיפה הדברים עומדים עכשיו

 

בשנות ה-60 של המאה הקודמת, על רקע מלחמת וייטנאם, פרחה בארצות הברית התופעה התרבותית של ההיפים. ההיפים היו צעירים שהתנגדו למלחמה באופן אקטיבי, סירבו להתגייס לצבא (בתקופה של גיוס חובה), גידלו שיער, עישנו סמים, הקשיבו והשמיעו רוקנרול והאמינו בשלום ואהבה.

 

ב-1967, כשהתופעה בעיצומה, עלה לראשונה בברודוויי המחזמר "שיער" שכתבו ג'רום רגני וג'יימס ראדו, המספר על קבוצה מגובשת של צעירים כאלו. המחזמר הצליח מאוד, וב-1971 הועלה המחזמר לראשונה בישראל בתרגומו של אהוד מנור (ועלה שוב ב-1991). ב-1979 עובד לסרט המפורסם בבימויו של מילוש פורמן.

 

בינואר הקרוב המחזמר יעלה פעם נוספת, על בימות הקאמרי, בבימויו של משה קפטן ובכיכובם של עוז זהבי, מיי פיינגולד, דן שפירא, מירב פלדמן ואחרים. מי שאמון על העיבודים למוזיקה שכתב גאלט מק'דרמוט בשנות ה-60 הוא ג'וני גולדשטיין. את ג'וני אתם כנראה מכירים מהפרויקט המוזיקלי המשותף עם עברי לידר, TYP, ומהפקות מוזיקליות נוספות, וכעת הוא עושה מוזיקה בתיאטרון בפעם הראשונה.

 

"הגעתי לתיאטרון מזה שאני וקפטן עבדנו יחד בתכנית 'אקס פקטור' ומאוד נהנינו מהעבודה המשותפת שלנו", מספר ג'וני. "הפקתי הרבה דברים אבל תיאטרון עוד לא עשיתי, וקפטן חשב שאני יכול להתאים לזה. אני מאוד שמח על זה, יש בדבר הזה הרבה דברים שהם חדשים לי ומצד שני הרבה דברים שאני מרגיש בהם בבית ומכיר".

 

מה למשל?
"המחזמר הזה בא ממקום יותר רוקנרולי, וכמפיק מוזיקלי אני עושה דברים שהרבה יותר קרובים לעולמות האלה מאשר לקלאסיקות של ברודוויי. כך, היה מדובר בטבילת אש יותר נעימה".

 

איך זה לעבוד עם החומרים ש"שיער" מציע?
"זה מאוד כיף ומאוד מאתגר. מצד אחד אלו חומרים שהם מאוד קלאסיים שהפכו ללהיטים מאוד גדולים בעולם, ואני מניח שכאשר אנשים קונים כרטיסים ל'שיער' בא להם לשמוע שוב את הדבר הזה שהם מכירים מילדות או מבגרות. מצד שני, יש רצון לעשות את זה בתקשורת עם היום, כי המחזמר הזה והרעיון שלו רלוונטיים גם להיום. בגלל זה יש איזשהו קונפליקט, מצד אחד לשמור על הקלאסיקה ומצד שני להכניס פנימה גם את היום, כך שזה מאתגר ומהנה לעשות את זה".

 

מי שאמון על העיבוד המוזיקלי יחד עם ג'וני הוא טל בלכרוביץ', שהלחין מוזיקה והיה מנהל מוזיקלי בהצגות רבות בתיאטרון הקאמרי ומחוצה לו.

 

"אנחנו משלימים אחד את השני", ג'וני מעיד. "טל מביא איתו את כל הניסיון בתיאטרון, ואני מביא איתי את העולם של האולפן. יש כאן מחשבה לא רק על מה שומעים, אלא גם על איך שומעים. אני וטל דיברנו על הדברים ועשינו ישיבות, ואני חושב שיש בינינו הרמוניה מצוינת".

 

ואיך העבודה עם משה קפטן?
"החיבור ביני לבין קפטן הוא מאוד מוצלח, וזה מהסיבה הפשוטה שאנחנו מבינים אחד את השני. שנינו מחפשים להגיד משהו חדש אבל גם לשמר, אז זה מאוד כיף. זה גם כיף כי קפטן הוא אדם עתיר ניסיון ואדם מוכשר מאוד שאפשר ללמוד ממנו הרבה".

 

איפה אתם נמצאים עכשיו מבחינת תהליך העבודה?
"אנחנו במקום טוב. אנחנו בשלבים מתקדמים של העבודה. אנחנו יודעים איך חלק מהדברים נשמעים ועל חלקם איך הם צריכים להישמע. אין פה עניין של חיפוש אלא עניין של ביצוע, להביא את הדברים למקום מסוים. את השלב הזה ברובו עברנו עוד לפני שהגענו לחזרות. האנרגיה שהשחקנים הביאו איתם והשירה גרמו לדברים לחיות, ועכשיו אנחנו בשלב של לגרום לדברים להיות כמו שדמיינו אותם".

 


צילום תמונת הנושא: זיו שדה



מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים