יאן קלטה

יאן קלטה במאי, מחזאי, מנהל תיאטרון סטארי בקרקוב מביים "המלט": מהלוקלי לאוניברסאלי -  פרזנטציה עם קטעים מתוך שתי הפקות היסטוריות של "המלט"

במאי אורח – יאן קלטה, מחשובי הבמאים בתיאטרון הפולני המודרני

פרזנטציה – המלט: קאמרי 4, שבת, 1 נובמבר, 19:00

עלות כרטיס 30 

קלטה, מנהל תיאטרון סטארי בקרקוב, ייתן פרזנטציה על עבודתו כמעבד ובמאי של שתי ההפקות ההיסטוריות של "המלט". הפקה ראשונה H.  שעלתה בבכורה בשנת 2004, קלטה ביים כדרמה חברתית פוליטית המתרחשת לא בארמון אלסינור המשקף את ממלכת דנמרק הרקובה, אלא במספנות בגדנסק, שם פרץ מרד הפועלים בשנת 1980 והביא לנפילת הקומוניזם בשנת 1989, מקום שסימל לגבי קלטה את רוח האומה הפולנית בתקופת משבר פוליטי וחברתי. קלטה בוחן כבמאי את הדמויות הצעירות במחזה: המלט, לארטס, הורציו, אופליה, ואחרות, מתמודדות עם משברים פוליטיים, חברתיים ואישיים שמתגלים כעל זמניים ואוניברסאליים. עשר שנים אחר כך, קלטה מביים את המלט כקופרודוקציה פולנית גרמנית בתיאטרון השאושפילהאוז בבוכום. קלטה ממקם את המחזה הפעם כתיאטרון בתוך תיאטרון.  המלט מופיע כמהפכן, חסר מעצורים, בלתי צפוי מראש, ומרדן. כך גם ההפקה עצמה שנמצאת בדיאלוג עם "המלט" האגדי שביים פטר צדיק בשנת 1977, עם "מכונת המלט" של היינר מולר, עם המשורר הפולני הרברט זביגנייב, עם בך, ועם מוסיקת פופ. חסרת פוקוס. ההפקה מקוטעת בדימויים גרוטסקיים שלוקחים את מקומם של דקויות פסיכולוגיות האופייניות למחזה השקספירי. בתיאטרון בתוך תיאטרון, בתוך חלל מבולבל לכאורה, המלט הוא הבמאי המנסה לרפא את העולם, ורק מצליח לסבך אותו יותר. 

שתי הפקות היסטוריות שונות בתפיסות שלהן, שני עיבודים שונים של אותו מחזה. בשתי ההפקות המלט משחק את המהפכן, דרכו קלטה בוחן את משמעות המהפכה והמהפכנות. יוקרנו קטעים מההצגות.

 In 2008. one of Klata's most political production premiered in Wroclaw. Churchill, Roosevelt and Stalin, as super heroes,  sit high above the stage. Yalta conference after the Second World War and they are marking new borders for  Germany and Poland, ruthlessly uprooting and distributing the population accordingly. Underneath them, the refugees  themselves come on stage to speak, both as.

 

 



מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים