ריאיון עם הלנה ירלובה

 

"כל כך נהניתי מתהליך העבודה שלא רציתי שהוא ייגמר", מספרת הלנה ירלובה על החזרות להצגה "אלקטרה" בה היא משתתפת. שוחחנו על הדמות שלה, תהליך העבודה הייחודי ועל קלאסיקות

 

המחזה "אלקטרה" שכתב סופוקלס מספר על אלקטרה, בתו של המלך אגממנון אשר נרצח על-ידי אשתו קליטיימנסטרה ומאהבה אייגיסתוס. בשעת הרצח אלקטרה עזרה להציל את אחיה אורסטס, וכעת היא חיה תחת השלטון הרודני של אמה ומאהבה תוך ציפייה לאחיה שישוב ויעזור לה לנקום את רצח אביה.

 

בהפקה שעלתה החודש בתיאטרון הקאמרי בבימויו של כפיר אזולאי תוכלו לצפות בהלנה ירלובה מגלמת את קליטיימנסטרה, אמה של אלקטרה (אולה שור-סלקטר), אשר רצחה את בעלה, כנקמה על כך שהקריב את בתם איפיגניה, ולאחר מכן נאלצת לחיות בפחד מפני הנקמה הצפויה לבוא.

 

"בדרך כלל שחקן הוא עורך הדין של הדמות שלו", אומרת הלנה. "אלקטרה אומרת לקליטיימנסטרה שאין לה זכות לרצוח ושואלת איפה יש חוק שמתיר להרוג, אבל בסופו של דבר היא נהיית כמו אמה ומשתתפת רצח. מה שאלקטרה לא יודעת זה שלנקמה יש מחיר, אבל קליטיימנסטרה יודעת – היא לא סלחה על מות בתה ומשלמת את המחיר 15 שנה. היא יודעת שיש נקמה אבל אין נחמה".

 

איך הייתה העבודה עם הצוות?
"זו אחת החוויות הכי מרתקות שהיו לי. העבודה עם כפיר אזולאי הייתה פשוט נפלאה. הוא אדם מאוד אינטליגנטי והוא ידע בדיוק מה הוא רוצה וגם מה הוא לא רוצה. עדו סתר, עוזר הבמאי, היה חלק בלתי נפרד מהתהליך, והוא גם הרצה לנו על מחזאות יוונית. היה מעניין לעבוד עם שניהם. גם זכיתי בפרטנרית נהדרת, אולה שור-סלקטר, שזו הפעם הראשונה שאנחנו נפגשות על הבמה ואני מאוד שמחה שזה קורה. כל כך נהניתי מתהליך העבודה שלא רציתי שהוא ייגמר".

 

היה משהו מיוחד בתהליך העבודה?
"לכל הצגה יש אסתטיקה משלה. ב'אלקטרה' התפאורה של פולינה אדמוב משחקת את אחד התפקידים הראשיים. יש גם מוזיקה וקטעי וידאו. ידעתי שאני צריכה 'ללבוש' את כל האלמנטים האלה, להפנים אותם וחשוב שזה לא יתנגש עם המשחק. כשעשינו חזרה גנרלית בדקנו איך זה עובד מול הקהל".

 

מחזאות קלאסית לא זרה להלנה, ומלבד ב"אלקטרה" ניתן למצוא אותה משחקת גם בהצגות השייקספיריות "ריצ'רד השני" ו"ריצ'רד השלישי" בבימויו של ארתור קוגן.

 

"קלאסי זה משהו שהיה רלוונטי אז ורלוונטי גם היום", היא מציינת. "במחזה מודרני, גם כשהוא טוב, אנחנו לא יודעים האם הוא יישאר רלוונטי גם בעוד מאה שנה או אפילו בעוד עשר שנים, ואצל מחזאים כמו סופוקלס ושייקספיר זה בדוק. הם ידעו לשאול שאלות נכונות. לכן, לדעתי אין כמו לשחק בקלאסיקה".

 

איך התחושה אחרי שעליתם עם ההצגות הראשונות?
"בימים האלה יש לנו קצת הפסקה ואנחנו מחכים לחזור. עשינו, בדקנו, לבשנו ועכשיו בעצם מתחילה העבודה – צריך בכל הצגה לחיות מחדש, אחרת זה ימות תוך עשר הצגות ויהפוך לרוטינה".

 

לעמוד ההצגה "אלקטרה"



הלנה ירלובה ואודי רוטשילד בהצגה "אלקטרה" בתיאטרון הקאמריהלנה ירלובה בהצגה "אלקטרה" בתיאטרון הקאמרי
מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים