קאמרי בלוג

מה קורה כשמפגישים את התיאטרון עם המדיה הטכנולוגית והחברתית? בתיאטרון הקאמרי עשו ניסוי באמצעות פאנל שחקנים ואמנים בנוכחות אנשי תקשורת ומובילי דעה ברשתות החברתיות, והתוצאות לפניכם

 


במוצאי שבת התיאטרון הקאמרי חנך פרויקט חדש לכבוד 70 שנה להיווסדו: פאנל של שחקנים ויוצרים נוסח תכנית הטלוויזיה הידועה "סטודיו למשחק" בפני קהל של אנשי תקשורת, בלוגרים ומובילי דעה במדיה החברתית, שייעשה בכמה מפגשים כשבמרכז כל מפגש שכזה תעמוד הצגה אחת.

 

ההצגה שנבחרה לחנוך את הפרויקט היא "תעלת בלאומילך", המבוססת על סרט הקאלט של אפרים קישון מ-1969, המספר כיצד משוגע אחד שמתחיל לקדוח על דעת עצמו באמצע רחוב אלנבי משתק את כל תל-אביב-יפו עקב חוסר יכולתה או רצונה של המערכת הביורוקרטית של העירייה להתמודד עם הסיטואציה. הסרט זכה בתקופתו להצלחה רבה, וגם ההצגה זוכה לביקורות חמות ומשבחות.

 

בפאנל השתתפו אלי ביז'אווי וגורי אלפי, שעיבדו את התסריט המקורי למחזה וביימו את ההצגה (גורי גם משחק בהצגה את פקיד העירייה יחזקאל ציגלר); נטע גרטי, המגלמת את דבורה צוקרמן, ארוסתו של ציגלר; קובי פרג', המגלם את שוטר המקוף אזולאי, ושמואל וילוז'ני, המגלם את ד"ר אביגדור קויבישבסקי, ראש מחלקת הדרכים בעירייה. את הפאנל הנחתה רותם כרמלי, המדריכה סיורים בקאמרי כחלק מהמחלקה החינוכית של התיאטרון. האורחים במפגש היו תם אהרון, הילה יחימוביץ' קדמון, נועה רוזין, חן ליברמן, נועה אנגל ועוד.

 

במהלך הפאנל אלי וגורי סיפרו כיצד הפרויקט נולד וקרם עור וגידים, נטע סיפרה על הסגנון של ההצגה, קובי סיפר איך היה להיכנס לנעליים של הדמות המזוהה ביותר עם שייקה אופיר ווילוז'ני סיפר על החוויה שלו כשחקן צעיר מאפרים קישון, כששיחק את בוקי הקיבוצניק ב"הכתובה": "לפני הבכורה הוא בא אליי ואמר לי 'אתה קצת אנמי, אתה יודע מה זה אנמי?' לא היה לי מושג אבל אמרתי שכן. 'אז יש לי רק בקשה אחת, אל תהיה אנמי' ואז הוא הלך לקהל. אני הלכתי למזנון, לקחתי בקבוק של קוניאק, שלפתי את הפקק בנשיכה למרות שזה היה פקק מסתובב, שתיתי ועליתי לבמה. קישון אהב את זה, וככה התחילו עשר שנים של אלכוהוליזם".

 

על זה גורי הוסיף: "לקראת הפרמיירה למבקרים אמרתי לווילוז'ני בצחוק 'רק אל תהיה אנמי'. בסוף באחת הביקורות נכתב שכל השחקנים מצוינים חוץ מגורי אלפי שהיה קצת אנמי. אני לא מבין מאיפה הוא הביא דווקא את המילה הזו".

 

כמיטב המסורת ב"סטודיו למשחק", לאחר שהמנחה סיימה את שאלותיה גם הקהל קיבל הזדמנות לשאול קצת שאלות, וכך השיחה נסבה גם סביב שמרנות ופתיחות בתיאטרון, על מה שמייחד את המדיה הזו ועוד דיונים מרתקים ושונים. לאחר מכן זכו האורחים לסיור מאחורי הקלעים של הקאמרי בהדרכתה של רותם כרמלי, כשווילוז'ני הצטרף כדי לספר צ'יזבטים על שחקנים שנעולים בארגזים.





מערכות כירטוס וקופות - טיטאן | עיצוב ובניית אתרים - לופים